🔥 عطاری انلاین دارو گیاهی و طب سنتی

درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی 2019

اگزما کودکان را با نگاهی به طب سنتی درمان کنیم

اگزما کودکان را با نگاهی به طب سنتی درمان کنیم

ثبت یک تجربه درمانی موفق توسط یکی از اعضا گروه طب سنتی و اسلامی بانوان قم در باره اگزمای کودک 

اگزمای شیرخوارگی:

اگزمای شیرخوارگی نوعی آلرژی پوستی تلقی میشود که در زمان شیرخوارگی بروز می کند و چون با خارش شدید و خشکی و قرمزی پوست همراه است رعایت برخی موارد برای نوزاد لازم است.

در اگزمای شیرخوارگی تغذیه ی مادر و تاثیرآن بر شیرمادر بسیار حائز اهمیت است . حدالامکان مادرباید از خوردن مواد آلرژی زا پرهیز کند. موادی همچون : تخم مرغ ، ادویه جات، رب، گوجه ، بادمجان، تنقلات ، انواع سس ، موز، ماکارونی ، هلو ، خربزه، انجیر و… .

خوردن عرقیات سرد ( بید و نیلوفر وکاسنی و ختمی ) و لیمو شیرین و آب انار و کدو در خنک کردن پوست بسیار موثر است.

مالیدن روغن کدو بسیار موثر است .

استحمام با صابون ختمی موثر است .

تا جایی که امکان دارد از پوشیدن لباس های غیر نخی به نوزاد پرهیز کنید چون تماس با لباس های پشمی و پلاستیک پوست او را تحریک می کند.

باید توجه داشت کودک اصلا نباید دچار یبوست شود و همیشه مراقب گوارش او باشید.در این باره برای رفع یبوست کودک در همین وبلاگ در کلمات کلیدی باب رفع یبوست مطلبی بین کودک و مادر دارم لطفا کلیک کنید

نکته مهم این است که پوست نوزاد شما همیشه بایستی با کرم های اوره و اوسرین ۳ درصد و یا روغن بنفشه با پایه بادام نرم نگه داشته شودتا خارش پوستی قدری التیام یابد و سعی کنید از حمام های طولانی مدت پرهیز کنید.

درنهایت بدانید موثرترین نقش از آن مادر است که با تامل و دقت موادی که اگزما را در کودکش بیشتر می کند را شناسایی کند و تا پایان دوران اگزما با صبر و شکیبایی فرزند را همراهی کند.

درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

با بیش از 50 سال تجربه طبابت

09120580638-02165114469-09155077358

مشاوره رایگان