🔥 عطاری انلاین دارو گیاهی و طب سنتی

درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی 2019

مو و روش رشد مو و روش ضد شوره بر مبنای طب سنتی

مو و روش رشد مو و روش ضد شوره بر مبنای طب سنتی

#مو

 درباره ی موشناسی برمبنای طب اسلامی و سنتی

 گاهی حضرت آقا(سید باقر حکیم) ، در حالی که دست روی سر خود می کشیدند ( با لبخندی ملیح و به کنایه ) می فرمودند : « کلّه یا مو رو نگه می داره یا عقل رو »
( یعنی روی موهای خود ، زیاد حسّاس نباشید ) .
❇️ رویاندن جوانه ی موها ، وظیفه ی کبد است ؛ بنابراین اگر موهای کم پشتی دارید ، لازم است در اوّلین قدم ، به معاینه و رفع ناراحتی های کبد خود بپردازید .
 با این تعریف ، عواملی مانند خشم ، کینه ، وسواس و نظایر این ها ( که در پیام های قبلی توضیح دادیم ) می توانند بر حجم و فرم موها تأثیر گذار باشند .
 بارزترین اثرگذاری ناراحتی کبد بر موها ، پوسته پوسته شدن محل رویش آن هاست . تراشه های ریز و سفیدرنگی که به سطح پوست چسبیده و تنها با خراشیدن یا خاراندن شدید ، از آن جدا می شوند . غالباً در این پوسته ها ، لکّه های خونی نیز دیده می شود ؛ این عارضه ، نشانه ی حرارت بیش از حدّ کبد در اثر کم آبیِ بدن یا غلظت شدید خون است .
❇️ پرورش و رشد موها بر عهده ی کلیه هاست . یعنی اگر رویش موها و حجم آن ها خوب ، امّا عمرشان کم و ریزش آن ها زیاد است ، باید عملکرد کلیه ها را بررسی و آسیب های احتمالی را برطرف کرد .
 با این وصف ، آشفتگی هایی مانند ترس ، دلشوره ، استرس و نظایر این ها ( که در پیام های قبلی توضیح دادیم ) می توانند رشد موها را تحت تأثیر شدید خود قرار دهند .
 شایع ترین اثرگذاری ناراحتی کلیه بر موها ، شوره ی سر است . براده های بسیار ریز و سفیدرنگی که جدا از سطح پوست و لابلای موها پراکنده اند . شوره ها معمولاً با حرکت ساده ی یک انگشت ، ریزش کرده و موجب آشفتگی ظاهر لباس هم می شوند .
بسیاری از نوجوانان و جوانان ، به دلیل استرس و نگرانی در مقابله با بحران بلوغ ، کنکور ، سربازی ، ازدواج ، ناکامی های مالی و نظایر این ها ، دچار شوره ی سر هستند .
⚠️ برای از بین بردن شوره ی سر ، هیچ دارو و شوینده ای در هیچ جای دنیا ساخته نشده ، مگر آن که فقط توانسته ، آن را از منظر عمومی پنهان کند و نه درمان قطعی …
درمان باید ریشه ای باشد و تا عامل استرس برطرف نشود ، شوره نیز برطرف نخ واهد شد .
 به خاطر داشته باشید : مشکلِ وز موها و فر خوردن نامتناسب آن ها نیز ارتباط مستقیم با عملکرد کلیه ها دارد .

برای حفظ سلامتی و بهداشت موهای خود ، موارد زیر را رعایت کنید .
☘ موهای سر و بدن خود را ( جز در موارد خاص ، همچون بیماری یا تجویز درمانگر ) از معرض تابش مستقیم نور خورشید ، دور نگه دارید .
راز سلامتی و طول عمر بسیاری از گذشتگان در این بوده که همواره سر خود را با کلاه نمدی ، محفوظ و ناحیه ی دل و کمر را با شال پشمی ، پوشیده نگاه می داشتند .
☘ موها ( حتّی ریش و سیبیل ) را در سطحی متعارف و حتّی الامکان کوتاه نگه دارید .
☘ حتماً در طول ماه ، دو سه بار ، موهای زائد را برطرف نموده و برای این منظور ، از داروی نظافت سنّتی ( واجبین ) استفاده کنید .
⚠️یکی از علل رویش موهای زائد ، باز کردن راه هایی ( مانند تعریق ) برای خروج موادّ دفعیِ بدن است ؛ پس به جای مسدود کردن شاهراه ها ( با لیزر و …) به منظور رفع دائمی زوائد بدن ، با نظافت صحیح و به موقع ، سلامت موهای خود را تأمین کنید .
☘ بدن ، شب هنگام ، کلسیم مازاد خود را در موها و ناخن ها ذخیره می کند .
در این ساعات ، از کوتاه کردن موها و حتّی شانه کردن آن ها – مخصوصاً در حالت ایستاده – جداً خودداری کنید .
⚠️ شانه ی دیگران را به سر خود نزنید .
 انواع برس و سشوار ، جز آسیب رساندن تدریجی به پوست و موی شما ، هیچ تأثیری در سلامتی تان نخواهند داشت .
 از شستشوی موهای سر با آب سرد ، جداً بپرهیزید .
☘ انواع شامپو و صابون عطری ( که همگی پایه ی اسیدی دارند ) را کنار گذاشته و با صابون های محلّی و قدیمی ، موها را بشویید .
☘ هفته ای یک بار ، پس از استحمام ، کمی سِدر را در آب ، حل کرده ، سر و بدن خود را با آن شستشو دهید .
 بانوان محترم ، هفته ای یک بار ( ترجیحاًجمعه ها ) پس از استحمام ، کمی گِل سرشور را با آب مخلوط کنید چنان که مثل ماستِ زده شود .
آن را روی فرق سر گذاشته و بیست دقیقه ی بعد ، سر را بشویید .
☘ بعد از حمام ، شنا یا خیس شدن زیر باران ، فوراً موها را با حوله خشک کرده و از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید ، باد گرم ( مانند سشوار ) و باد سرد ( مانند کولر و پنکه ) دوری کنید

درمان بیماری ها با گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

با بیش از 50 سال تجربه طبابت

09120580638-02165114469-09155077358

مشاوره رایگان